6 Haziran 2012 Çarşamba

İhtiyaç Listesi

Uzun zamandır çeyize nereden başlamalı, neyi nereden almalı hangisinden kaç adet edinmeli konularına değinmek istiyordum. Twitter takipçilerimden de ihtiyaç listesini nasıl hazırladığım nereden yola çıktığımla ilgili sorular gelmeye başlayınca buyrun anlatıyorum.


Öncelikle ben bir listeden yola çıkarak ilerlemedim kendi fikirlerim doğrultusunda ihtiyaçlarımı belirledim ve satın almaya başladım. Çünkü ben evde hayat başladıktan sonra da evin ihtiyaçlarının karşılanmaya devam edilmesi gerektiğine inananlardanım. Her detay tas tamam olmamalı. Bazı kararlar evi ve ortamı yaşayarak verilmeli. Ama siz ille de bir check listim olsun derseniz, sevgili blogger listeyi şurada paylaşmış. 


Peki ben nereden başladım: 

1. İyi bir yemek takımı : Gündelik kullanılmayacak, zamansız bir parça edinmeli. O takım bulaşık makinesine girmeli. Her konsepte uyum sağlayabilecek tarzda olmalı. 

2. Gündelik yemek takımları: Düz ve renkli tonlarda çok ya da  az parçalı, ilk görüşte aşk yaşanılan takımlar. 

3. Kahvaltı takımları: Çay ve pasta takımları da diyebiliriz kendilerine yine gündelik ve misafirlik olmak üzere en az 2 takım edinilirse pasta ve meyve servisi için de kullanılabilir. Ayrıca çok parçalı renkli kahvaltı takımları da edinilebilir. 

4.Çatal bıçak takımları: Misafir için kullanılacak takımın tarzı ile bütünleşecek bir iyi takım, gündelik kullanılacak ve kesinlikle hafif olacak bir başka takım, ayrıca arzu edilirse çeşitli renk ve desenlerde ucuz takımlar.

5. Kadeh ve bardak takımları: Yine misafir sofranızla bütünleşecek modası geçmeyecek ve mümkünse şarap, meşrubat, su, rakı kadehi gibi parçaları içerecek bir takım, yanı sıra gündelik sofralarda kullanılacak çeşitli kadeh ve bardaklar kombinlenebilir. Gündelik sofralar için sade tek bir çok parçalı takım daha edinilebilir. 

6.Tencere takımı: Mümkünse takım olmayanı. 2 kişilik evde pişecek yemekler için takımlarda yer alan o koca koca kazulet tencereler hem yer kaplıyor hem hiç kullanılmıyor. Bu sebeple tek tek satılan ve uygun boylarda olanlardan takım oluşturmalı. Sabah kahvaltıları için minik tava ve sahanların yanısıra artan yemekleri saklamak ve ısıtmak için de küçük kapaklı olanları unutulmamalı. 

7.Çay - kahve fincanı: Her gün kullanılmayacak tarzda mümkünse birbiriyle takım olanlarından edinmeli. Ayrıca bünyeye iyi gelen kuşlu böcekli renkli ne varsa 4'lü 2'li edinmeli. En azından ben öyle yaptım. Sevgiliyle karşılıklı kullanacağız.

8.Buzdolabı saklama kapları: Modern zaman çeyizlerinin olmazsa olmazı Tupperwareler.Bakmayın öyle hafif durduklarına plastik kullanmamalı, bütçeden büyük bir pay da onlara ayırmalı. Sebze meyve ve kahvaltılıkların yanı sıra dolapta saklanacak diğer yemekler için de olanlardan edinmeli. 

9.Dolap içi saklama kapları: Yine mutfak dolap içlerini düzenli tutabilmek bakliyat, ve diğer çaşitli malzemeleri bozulmadan saklayabilmek adına edinilmeli.

10.Nevresim takımları: Gelin yatağı, gündelik ve misafirlik olmak üzere 3 set alınmalı. Gelin yatağı için seçilen nadide parça büyük arka yastıklar ile tamamlanmalı. Gündelikler renkli ve düz olmak üzere pamuk satenden en az 3 adet edinilmeli. Misafirlikler de az kullanılacağı için daha düşük kalitede olabilir zevke göre.

11.Yatak örtüleri: Nevresim takımları ile paralel olarak, gelin yatağı için seçilen ile örtüşen bol yastıklı en göze hitap edeninden olmalı. Gündelik örtüler ve varsa misafir yatağı için olanlar ise, yine düz ve desenli olmak üzere dekora uygun seçilebilir. 

12.Küçük ev aletleri: Küçük ev aletleri konusundaki fikirlerimi şurada paylaşmıştım.

Şimdilik bu büyük parçaları hallede durun onun dışında incik cincik kendi kendine oluveriyor ne de olsa. 

P.s. Ben yukarıdaki listenin tamamını bitirdim. Her ürünü eve yavaş yavaş yerleşmeyi başarabilirsem, blogda paylaşacağım.

Buraya kadar sorusu olan:) ? 




2 yorum:

  1. Rabbime şükürler olsun ki bende bunların hepsini tamamladım Allah mutlu sağlıklı günlerde kullanmamızı nasip etsin en önemlisi bu ;)

    YanıtlaSil
  2. Güzel günlerde kullanılsın!

    YanıtlaSil